Wetenschappelijk onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek verbetert de kwaliteit van zorg en is daarom belangrijk voor de patiënt. Wij vinden het belangrijk dat u kunt zien welk wetenschappelijk onderzoek er vanuit de NEED gedaan wordt. Hier vindt u daarom alle publicaties van wetenschappelijk onderzoek verricht door de NEED tot nu toe. Niet al het wetenschappelijk onderzoek is momenteel al afgerond. Voor vragen of volledige publicaties neemt u contact op met de stichting NEED via de contactpagina.

Posterpresentatie op een wetenschappelijk congres

Posterpresentatie van de DISCO-ED2 study op een wetenschappelijk congres

Posterpresentatie van de PRESENT-EDstduy op een wetenschappelijk congres

Posterpresentatie van de AGED study op een wetenschappelijk congres

Posterpresentatie van de DISCO-ED study op een wetenschappelijk congres

The association between the presenting complaint “unwell” and relevant clinical outcomes in paediatric, adult and geriatric emergency department patients: A retrospective cohort study using the Netherlands Emergency department Evaluation Database (N.E.E.D!).

Poster op het Dutch Emergency Medicine Conference 2018.

Door:  Bas de Groot, Frank van Baarle, Menno Gaakeer, Resi Reijnen, Ozcan Sir, Roger Hessels, and Ewoud Ter Avest.

Onderzoek uit 2019 volgt

Machine learning for developing a prediction model of hospital admission of emergency department patients: Hype or hope?

Artikel: SEH artsen ontwikkelen machine learning algoritme om ziekenhuisopname van SEH patienten te voorspellen met behulp van data van de Netherlands Emergency department Evaluation Database (NEED):

Door:  Anne De Hond, Wouter Raven, Laurens Schinkelshoek, MennoGaakeer,  Ewoud Ter Avest, Ozcan Sir,  Heleen Lameijer,  Roger Hessels, Resi Reijnen, Evert De Jong, Ewout Steyerberg, Christian Nickel, Bas De Groot